Sunday, February 22, 2009

aku bukan ratu shopping.....(confession of a shopaholic)











setelah berjumpe therapist jimat yg hanya ingin dikenali sbg s****(dlm mimpi je aku jmpe dye), aku terpggil untuk tulis post ni.....huhuhu

merujuk kepada post myra auni yg bertarikh 19/2/09, aku nk wat beberape statement. ye la kne r dgr dr dua2 belah pihak kan?what i wanna say is that...yes, its true aku ni mmg suka shopping...hehe. x slah mgaku kelemahan diri...but then msti r berpada2 kn...duet yg aku gune utk shopping tu pon bkan hak milik aku sepenuhnyer...plus minus,duit jpa, ma n pa bg n dr sumber2 laen yg halal....hehe. ble aku nk bli something slalu aku akn pkr btoi2 dlu patut bli k x....

tp korg paham2 je la kalo musim sale tu, virus2 shopping yg disebarkn oleh Sogo, Jusco, The Store,Parkson,Pyramid, Mid and dari ank2 buah mereka Vincci, Padini, P n Co, PDI, Voir, Bonita dan byk lg la......tlah merebak pada sume org pompuan hu3....time2 ni r extravaganza shopping bermula...murah n berpatutan....dr beli yg x berkualiti baek beli yg berkualiti, berpatutan n of course cantik...huhu.
ala....bukan sume benda aku beli pon...ckit2 suda...tu pon da bole wat aku hepy...
lagi satu tntg shopping ni, x semestinyer kne kuar duit. kalo kite window shopping pon da ckup membahagiakan....mmg r skrg ni kite x leh bli Gucci, Gap, Esprit, Fendi tp insyallah ble kite da graduate and jd doktor kite bole bli........hehe
one more thing, shopping bersame rakan2 gak dpt merapatkn silaturrahim....contohnyer bile aku,AAA n HNM g shopping sesame...even satu ari x mkn pon x rase ape2 coz kiteorg hepy...

pasal ratu shopping tu lak aku sure aku x layak coz aku ni still tahap province lg...amateur lg...hehehe...yg lebih layak, aku rase ialah NHMH......org depan umah.....


untuk AAA.....aku mintak sori kalo aku ni da mpengaruhi ko secara negative...tp aku just hepy...bese r setiap org yg kite jumpe pasti akn mmberi kesan dlam hidup kite....hehehe....ko pun ade pengaruhi aku gak...wawawa....pasni mybe aku akn berjimat sket.x baek membazirkn??huhu.....so harap ko akn sudi kwan ngn aku lagi.....BTW, mggu depan jom g jusco bukit tggi....WAWAWAWAWA....WELCOME TO THE CLUB!!!!!

8 comments:

  1. hepy to go shopping wit u.ko mmg mmberi ksan dlm idop ak.hak3
    nex wek? plz r (dlm nada & tona mdm sharmila). ak tanak bli pape lg..waaaaaa...nk balek!!

    ReplyDelete
  2. hak3..lawak r..bek ko lari cepat2 auni..t abes wit ko..hahaha...

    ReplyDelete
  3. ak x mmpu nk lari
    ke mne lg ak nk lari??
    myb i can hide, but i cant run

    ReplyDelete
  4. hoh siket?? bertimbun-timbun barang korunk cakap siket???
    bagi aku definisi 'siket' bg org pompuan tue hahaha

    ReplyDelete
  5. x lapar?? betul ke? aku slalu pegi shoping dgn kwn2, salah satu persinggahan adalah medan selera=)

    ReplyDelete
  6. kiteorg kenyang mkn benda2 yg tlah dishoppingkn....
    hehehe
    ak taw shida pon ratu shopping gak....

    ReplyDelete
  7. owh..
    bru ak taw sape NHMH tuh..
    asal gune name samaran..
    bterus trang kan lbih baek..
    huhu..
    well,, undeniably..i am!!
    taw x, smpai ade yg tegur ak ade bju bru utk stp perayaan..raye, raye cine, deepavali,krismas..
    sume ada!!
    hak3
    aslkan ak bahagia!!

    ReplyDelete
  8. dayah
    u r totally my fren.......he
    xoxo

    ReplyDelete